Všeobecné obchodní podmínky
VOP pro službu Konzultace na stránkách www.kompenzuj.cz
Společnost SkyCloud s.r.o. se sídlem Revoluční 1403/28 IČO: 04903641 DIČ: CZ04903641, společnost zapsaná v OR, vedeném Okresním soudem v Praze, oddíl: Sro, vložka číslo: 255406 C, email: info@kompenzuj.cz
I Úvodní ustanovení
1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „podmínky“ nebo „VOP”) společnosti SkyCloud s.r.o., (dále jen „Poskytovatel”) upravují vzájemná práva a povinnosti Klienta jako objednavatele a společnosti SkyCloud s.r.o. jako Poskytovatele při poskytování informací pro Klienta společností SkyCloud s.r.o. ve věci uplatňování finančních kompenzací, jakož i ostatních nároků Klienta jako cestujícího v letecké dopravě vůči leteckým přepravcům, a to vzniklých na základě Nařízení (EC) 261/2004, Montrealské úmluvy, nebo poskytovaní dalších doplňkových služeb ze strany společnosti SkyCloud s.r.o. pro Klienta (dále jen „Služba“).
1.2. Poskytovatel si může s Klientem individuálně dojednat písemně odchylná ujednání od těchto VOP, které mají přednost před těmito VOP.
II Vymezení základních pojmů
Definice základních pojmů, používaných v těchto VOP:
“Důvěrné informace” představují jakékoliv informace, které nejsou veřejně přístupné, a/nebo které některá strana označí jako důvěrné, nebo takové informace, se kterými se má nakládat, vzhledem k okolnostem známým druhé straně při poskytnutí informací, jako s důvěrnými.
„Formulář“ znamená dokument k vyplnění údajů potřebných pro uplatnění Nároků a identifikaci Klienta, tedy pro řádné plnění předmětu Služby Poskytovatelem. Formulář je možno vyplnit přímo na webové stránce Poskytovatele, případně partnerů, se kterými má poskytovatel uzavřenou smlouvu nebo odesláním emailu nainfo@kompenzuj.cz.
„Klient” představuje fyzickou nebo právnickou osobu, která jako cestující v letecké přepravě má nárok na kompenzaci od leteckých společností podle Nařízení Evropského Parlamentu a Rady č. 261/2004, Montrealské úmluvy, nařízeních ostatních států či obchodních podmínek letecké společnosti v platném znění, a která se ve smyslu těchto VOP dohodla na poskytnutí Služby Poskytovatelem ve smyslu těchto VOP odesláním Formuláře Klientovi.
„Nárok” znamená možnost Klienta jako cestujícího v letecké přepravě uplatňovat požadavek na kompenzaci či refundaci od leteckých společností podle Nařízení Evropského Parlamentu a Rady č. 261/2004 Montrealské úmluvy, nařízeních ostatních států či obchodních podmínek letecké společnosti v platném znění, a zároveň v souladu s VOP Poskytovatele.
„Poplatek“ představuje hodnotu, kterou Poskytovatel obdrží za telefonickou Konzultací nároku Klienta a poskytnutí informací týkajících se podmínek nároku, procesu získání nároku a ověření vzniku nároku Klienta. Poplatek klient hradí po zadání rezervace termínu konzultace a před začátkem Konzultace
„Konzultace“ představuje vymezený čas a datum, na kterém se dohodli Klient s Poskytovatelem, kdy probíhá telefonická konzultace Nároku Klienta a poskytnutí potřebných informací k získání Nároku Klienta.
„Pracovní den” představuje dny od pondělí do pátku, kromě dnů pracovního klidu od 9:00 – 17:00.
„Právní předpisy o ochraně osobních údajů” představuje jakoukoliv právní úpravu, kterou se v ČR aplikují směrnice Evropského parlamentu a Rady, Směrnice 95/46, Směrnice 2002/58 a Směrnice 2006/24 a případně i jiné právní předpisy, které se vztahují na ochranu nebo zpracování osobních údajů, zejména Zákon č. 428/2002 Z.z. o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen “Zákon o ochraně osobních údajů“).
„Žádost“ znamená žádost Zájemce o Konzultaci nebo zastupování a posouzení nároku na odškodnění jako cestujícího v letecké přepravě od leteckých společností podle Nařízení Evropského Parlamentu a Rady č. 261/2004, Montrealské úmluvy, nařízeních ostatních států či obchodních podmínek letecké společnosti v platném znění s následným poskytnutím informací o Nároku.
„Jistota kompenzace“ znamená možnost převzetí Žádosti Klienta po neúspěšném nárokování Klientem u přepravce a dříve uskutečněné Konzultace s poplatkem Poskytovatelem, kdy byl Klientovi Poskytovatelem potvrzen nárok na kompenzaci bez možných vlivů mimořádné okolnosti. Pokud o převzetí Klient projeví zájem, SkyCloud s.r.o. žádost převezme a bude řešit dle platného ceníku Služby ClaimCloud s následným odečtením Poplatku za Konzultaci v případě úspěšné kompenzace.
„Reklamace“ znamená písemný požadavek Klienta na prověření služby Poskytovatele.
„Účet” znamená bankovní účet zřízený Poskytovatelem, pro uhrazení Poplatku za Konzultaci v souladu s podmínkami těchto VOP.
„Webová stránka Poskytovatele” znamená zejména internetovou stránku www.kompenzuj.cz případně další domény Poskytovatele.
„Zájemce“ znamená fyzickou nebo právnickou osobu, která má zájem o poskytnutí Konzultace nebo má zájem o vymáhání nároku a která zašle Poskytovateli Žádost nebo vyplněný formulář.
„Podklady“ znamená domluvený obsah informací o žádosti, který je potřebný k posouzení vzniku Nároku a následně k možnosti nárokování Nároku u přepravce Klientem, a který bude předán Klientovi v návaznosti na Konzultaci.
III Obecné ustanovení
3.1 Poskytovatel se zavazuje, že v případě Konzultace po předání domluvených informací Klientovi nebude činit žádné další kroky ve smyslu získání Nároku Klienta u přepravce a nebude si činit žádné další nároky na Odměnu do doby, kdy Klient požádá o Jistotu kompenzace.
3.2 Poskytovatel při poskytování Konzultace neposkytuje Klientovi záruku, že jeho Nároky budou uspokojeny, a to ani jen z části. Klient bere výslovně na vědomí, že uběhnutím Konzultace nevzniká Klientovi jakýkoliv nárok na peněžité či jiné plnění přímo od Poskytovatele.
3.3 Poskytovatel negarantuje výšku kompenzované částky a délku doby vymáhání Nároků Klienta.
3.4 Klient bere na vědomí, že jakákoliv komunikace s Poskytovatelem je možná v Pracovních dnech.
3.5 Klient bere na vědomí, že jakákoliv komunikace mezi Poskytovatelem a Klientem je zcela důvěrná a nesmí být sdílena s další třetí stranou, pokud není odsouhlaseno Poskytovatelem.
IV Objednávka Služby
4.1 Na webové stránce Poskytovatele Kompenzuj.cz objedná klient zvolený program nebo Klient vyplní Žádost o služby Poskytovatele. Údaje uvedené Klientem v Žádosti jsou Poskytovatelem považované za správné. Zájemce je povinen uvést v Žádosti pravdivé údaje a udržovat je pod dobu spolupráce aktuální.
4.2 V návaznosti na objednání termínu Konzultace, Poskytovatel zašle elektronicky výzvu se seznamem požadavků na poskytnutí informací od Klienta týkající se žádosti o Konzultaci. Po obdržení požadovaných informací Poskytovatel připraví Podklady pro Konzultaci, v termínu Konzultace Poskytovatel Klienta s Podklady seznámí a v případě vzniku Nároku poskytne postup k uplatnění Nároku Klientem. Tento postup společně s Podklady Klientovi předá elektronickou formou.
4.3 Klient souhlasí s tím, že Poskytovatel může začít s poskytováním Konzultace podle těchto VOP okamžitě po doručení žádosti o Konzultaci.
4.4 Údaje uvedené Klientem ve Formuláři budou použity jen za účelem plnění předmětu Služby Poskytovatelem a v souladu s těmito VOP.
4.5 Klient prohlašuje, že všechny jím uvedené údaje ve Formuláři, jakož i jakékoliv jiné informace poskytnuté v čase trvání Služby, jsou pravdivé.
V Délka řešení případu
5.1 Klient bere na vědomí, že Poskytovatel nebere žádnou odpovědnost za délku procesu vymáhaní Klientem. V případě, kdy letecká společnost nereaguje či zamítne plnění kompenzace Klientovi, a Klient následně požádá o Jistotu kompenzace, je Poskytovatel oprávněn rozhodnout, zda bude případ řešit či nikoliv. Pokud Poskytovatel případ přijme, řídí se řešení případu všeobecnými podmínkami služby ClaimCloud
VI Práva a povinnosti Klienta a Poskytovatele
6.1 Poskytovatel se zavazuje:
6.1.1chránit práva a oprávněné zájmy Klienta, konat svědomitě a čestně, předávat pravdivé a potřebné informace a důsledně využívat všechny zákonné prostředky a uplatňovat jakékoli prostředky, které pokládá za prospěšné pro Klienta,
6.1.2 po ukončení Konzultace bez zbytečného odkladu vrátit Klientovi jakékoli doklady, které od něho převzal v souvislosti s předmětem Konzultace, pokud klient vyzve Poskytovatele.
6.2 Poskytovatel je oprávněný:
6.2.1 vyžádat si od Klienta jakékoli stanovisko, podklady, informace pro účely Konzultace.
6.2.2 vykonávat předmět Konzultace sám nebo prostřednictvím třetí osoby. V případě použití třetí osoby zodpovídá Poskytovatel Klientovi tak, jako kdyby předmět Konzultace vykonával sám.
6.3 Klient se zavazuje:
6.3.1 zaplatit Poskytovatelovi Poplatek dle podmínek uvedených v bodě 7 těchto VOP nebo dle aktuálního ceníku na www.kompenzuj.cz
6.3.2 v mezidobí poskytnuté Konzultace Poskytovatelem (tedy po době uskutečnění Konzultace) a datem případného požádání o Jistotu kompenzace Klientem nepověřit ve smyslu těchto VOP jinou osobu či třetí stranu činností stejnou, nebo obdobnou jako je Služba podle těchto VOP; vymáhání Nároků Klienta nebo jejich části v důsledku přímé činnosti Klienta nemá vliv na rozhodnutí o přijmutí žádosti Poskytovatelem a vrácení či odečtení Poplatku za Konzultaci dle těchto VOP;
6.3.3 Klient výslovně bere na vědomí, že pokud svým chováním poruší tyto VOP (primárně bodem 6.3.2), Poskytovatel je oprávněn následně žádost o Jistotu kompenzace nepřijmout a Klientovi následně nevzniká nárok na vrácení či započtení Poplatku za Konzultaci dle bodu „Jistota kompenzace“.
6.3.4 Klient výslovně bere na vědomí, že pokud svým chováním zapříčiní zmaření účelu získání Nároku jednáním odchylujícím se od instrukcí Konzultace či nejednáním Klienta u přepravce, nebere za toto zmařené jednání Poskytovatel žádnou odpovědnost.
6.3.5 Klient výslovně bere na vědomí, že termíny Konzultací se řídí výhradně kalendářem Konzultací na stránkách Poskytovatele, a není možné nárokovat jiný termín Konzultace, než je k dispozici v tomto kalendáři.
6.3.6 Klient výslovně bere na vědomí, že objednaný a potvrzený termín Konzultace po zaplacení Poplatku Klientem je závazný a není jej možné měnit.
VII Odměna Poskytovatele
7.1 Poskytovateli za výkon předmětu Konzultace patří Poplatek dle platného ceníku na stránkách www.kompnezuj.cz, který má splatnost nejdéle 24 hodin před termínem Konzultace
7.2 Klient bere na vědomí, že v případě, kdy svým jednáním či nejednáním (zejména nepřijmutím hovoru v objednaném čase konzultace) zmaří termín Konzultace, není Poskytovatel povinen Poplatek za Konzultaci Klientovi vracet
7.3 Klient bere na vědomí, že v případě, kdy proběhne s Klientem Konzultace dle podmínek služby a Klient obdrží domluvený objem informací, bere se za to, že podmínky služby Konzultace byly splněny a Poskytovatel si Poplatek za Konzultaci dle těchto VOP ponechá, a to i v případě, kdy poskytnuté informace vedou ke zjištění, že Nárok Klienta není opodstatněný dle Nařízení (EC) 261/2004 a Montrealské úmluvy.
7.4 Klient bere na vědomí že pravomoci a informace společnosti nelze zaměňovat s možností vymáhat občanskoprávní nároky cestujících vůči dopravcům. Proto předáním informací v rámci Konzultace není dotčeno případné právo Klienta domáhat se náhrady škody občanskoprávní žalobou u věcně a místně příslušného soudu. Za případné náklady, škody či výsledek této občanskoprávní žaloby, které objednal Klient mimo působnost Poskytovatele, nebere Poskytovatel žádnou odpovědnost.
VIII Ukončení poskytování Služby
8.1 Ukončení poskytování Služby Konzultace je možné:
8.1.1 Odstoupením Klienta od Konzultace dle použití prostředků komunikace na dálku, má právo Klient odstoupit od smlouvy do 14-ti dnů od zaplacení Poplatku Konzultace (ust. § 1829 obč. zák.), což však neplatí, bylo-li s poskytnutím služby Konzultace započato se souhlasem Klienta před uplynutím lhůty 14-ti dnů (ust. § 1837 obč. zák.). Pro účely započetí Konzultace se za souhlas považuje neodstoupení od Konzultace do 24 hodin před termínem konzultace vzhledem k tomu, že Poskytovatel dle podmínek služby tuto lhůtu potřebuje na přípravu podkladů Konzultace. Současně̌ Klient prohlašuje, že splní-li Poskytovatel službu Konzultace před uplynutím lhůty 14-ti dnů pro odstoupení od smlouvy, nemá Klient právo na odstoupení od smlouvy (ust. § 1837 písm. a) obč. zák.),
8.1.2 Jednostranným oznámením o ukončení poskytování Služby ze strany společnosti SkyCloud s.r.o., pokud Klient porušil jakoukoli povinnost ustanovenou v těchto VOP, a Klient si ji nesplní ani v dodatečné lhůtě, ne delší než 5 dnů, nabídnuté mu Poskytovatelem.
8.1.3 Poskytnutím služby Konzultace a zasláním podkladů v rámci služby Konzultace.
IX Ochrana osobních údajů
9.1 Ochrana osobních údajů̊ subjektu, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů̊, v účinném znění a Nařízením (EU) 2016/679 (Nařízení GDPR).
9.2 Správce osobních údajů (dále též jen Správce) informuje subjekt údajů (dále též jen Klient), že za účelem naplnění kupní smlouvy, smlouvy o dílo a jakýchkoliv jiných smluvních ujednání a povinností vyplývajících z daňových předpisů a dalších předpisů zejména upravující knihovnictví a dále z oprávněného zájmu správce bude zpracovávat osobní údaje Klienta pouze po nezbytně dlouhou dobu, a to zejména: jméno a příjmení, adresa bydliště, adresa elektronické pošty, telefonní číslo, fotografii (dále společně vše jen jako „osobní údaje“). Aktuální seznam lhůt je umístěn v každé pobočce Správce a na webových stránkách.
9.3 Správce informuje Klienta, že může Správce požádat o opravu osobních údajů a jejich doplnění, omezení zpracování osobních údajů a vymazání osobních údajů. Dále má též̌ Klient právo vznést námitku proti zpracování, jakož i právo na přenositelnost osobních údajů. V případě, že Klient souhlasil se zpracováním osobních údajů na základě dobrovolného souhlasu za účelem zasílání marketingových sdělení, má Klient právo odvolat kdykoli tento svůj souhlas, aniž je tím dotčena zákonnost zpracování daného osobního údaje založená na souhlasu uděleném před jeho odvoláním.
9.4 Zpracováním osobních údajů Klienta může Správce pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Správce informuje, že osobní údaje bez souhlasu Klienta předává zejména smluvním partnerům a orgánům státu na základě zákonné povinnosti či rozhodnutí státního orgánu.
9.5 Klient je oprávněn se dotázat jak a kdy bylo s jeho osobními údaji nakládáno.
9.6 Správce informuje Klienta, že dozorovým orgánem, pokud se týká nakládání s osobními údaji je Úřad pro ochranu osobních údajů, www.uoou.cz . V případě, že je Klient přesvědčen o poškození jeho práv v souvislosti porušením právních předpisů upravujících nakládání s osobními údaji, může podat stížnost dozorovému orgánu.
9.7 Správce, SkyCloud s.r.o.se sídlemRevoluční 1403/28IČ:04903641, je správce osobních údajů, kontaktní údaje:
– Korespondenční adresa SkyCloud s.r.o. se sídlem Revoluční́ 1403/28
– Emailová́ adresa …info@claimcloud.cz……………………………….
– Za správce osobních údajů jedná ve věci zpracování osobních údajů zástupce …Marek Lorenc………….
X Mimosoudní́ řešení sporů a dozorový orgán
10.1 Kupující má právo na mimosoudní řešení sporu z této kupní smlouvy dle ustanovení § 20d a násl. zákona č. 634/1992 Sb. (zákon o ochraně spotřebitele) o čemž informuje dle ustanovení §14 zákona o ochraně spotřebitele. Příslušným subjektem je Česká obchodní inspekce, která zveřejňuje informace o mimosoudním řešení sporu na internetových stránkách www.coi.cz.
XI Závěrečné ustanovení
11.1 Doručování písemností mezi Poskytovatelem a Klientem se uskutečňuje elektronicky na vzájemně si poskytnuté emailové adresy. V případě poštovních zásilek adresovaných Klientovi se písemnost zasílá na adresu Klienta uvedenou v Zákaznickém systému. Pro elektronické doručování písemností adresovaných Klientovi platí, že pokud Poskytovatel neobdrží chybové hlášení o nemožnosti doručení písemnosti na emailovou adresu Klienta, považuje se písemnost za doručenou dnem následujícím po dni prokazatelného odeslání na emailovou adresu Klienta, a to i v případě, že se Klient o písemnosti nedozvěděl. Pro elektronické doručování písemností adresovaných Poskytovateli platí, že písemnost se považuje za nedoručenou do momentu, dokud její přijetí Poskytovatel nepotvrdí Klientovi zpětnou emailovou zprávou. Pro doručování písemností poštou platí, že zásilka se považuje za doručenou pátým dnem ode dne jejího prokazatelného odeslání na adresu Poskytovatele, resp. Klienta jako adresátovi, a to i v případě, že se adresát o písemnosti nedozvěděl. Doručovatelem může být pouze Česká pošta, a.s., nebo kurýr.
11.2 Případné spory, týkající se plnění předmětu Služby, nebo související jakýmkoliv způsobem se Službou, podléhají právu České republiky a budou řešeny Českým soudem.
11.3 Klient vyhlašuje, že s obsahem VOP se řádně a podrobně předem obeznámil, přičemž všechny ustanovení jsou mu srozumitelné a v plném rozsahu je akceptuje a cítí se býti jimi vázaný, a to momentem odeslání Formuláře ve smyslu těchto VOP.
11.4 Klient zodpovídá Poskytovateli za škodu způsobenou Poskytovateli uvedením nepravdivých údajů ve Formuláři, nebo poskytnutím jakýchkoliv dalších nepravdivých informací během doby trvání Služby, nebo porušením povinnosti Klienta ve smyslu těchto VOP.
11.5 Společnost SkyCloud s.r.o. si vyhrazuje právo jednostranně změnit všeobecné obchodní podmínky. Společnost SkyCloud s.r.o. je povinna oznámit skutečnost, že byly všeobecné obchodní podmínky změněny a zveřejnit jejich nové, aktuální znění na webové stránce Poskytovatele. Změny vstoupí v platnost nejpozději 3. kalendářní den od jejich zveřejnění na webové stránce Poskytovatele. Jednostranně nelze měnit ustanovení týkající se výšky odměny Poskytovatele a jejich vyplácení.